markowy outlet fitness

Trening fitness- czy warto? Pilates, zumba, crossfit, tabata

Niewątpliwie, aby czuć się dobrze w swoim ciele, oprócz odpowiedniej diety, musimy być aktywni fizycznie. Obecnie, mamy wiele alternatyw dotyczących sposobu trenowania. Dużo osób staje przed decyzją czy wybrać siłownię czy zajęcia grupowe? Bardzo często, kobiety wstydzą się trenować, kiedy w pobliżu są sami mężczyźni. Wynikać to może ze małej wiedzy dotyczącej obsługi maszyn, bądź poczucia skrępowania. Nic więc dziwnego, że wiele z nich decyduje się na zajęcia fitness. Zgodnie z definicją, fitness to aktywność, która ma za zadanie nie tylko poprawić nasz wygląd, ale również stan emocjonalny. Ma pozytywnie wpłynąć na stan psychiczny i poprawić wydajność organizmu. Zajęciom tego typu przyświeca idea, która brzmi „czuj się dobrze z samym sobą”. Jednak, czy zajęcia fitness są dla każdego? Jak wybrać odpowiednie dla siebie i na jakie efekty możemy liczyć?

Jakie zajęcia fitness wybrać?

Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że głównymi celami treningu fitness są: zwiększenie wydolności serca, poprawienie wydolności krążeniowo-oddechowej, zredukowanie stresu i napięcia oraz obniżenie cholesterolu we krwi. Dlatego, jeśli nie mamy większych problemów ze zdrowiem i motoryką, będzie to strzał w dziesiątkę. Zacznij od skompletowania wygodnego i dopasowanego stroju. Jeśli nie masz odpowiedniego budżetu, znajdź markowy outlet, w którym bez problemu odnajdziesz interesujące ubrania i dodatki.
Wiadomym jest, że nie będziesz w stanie uczęszczać na wszystkie możliwe zajęcia, dlatego zastanów się, na czym najbardziej Ci zależy i jakie efekty chcesz osiągnąć. Poniżej znajdziesz listę 5 najpopularniejszych rodzajów treningów fitness.

markowy outlet ćwiczenia

 

Masz odpowiednią bieliznę do ćwiczeń? Sprawdź artykuł o odzieży termoaktywnej http://ardea-odziezsportowa.pl/bielizna-termoaktywna/

 

 

Pilates

Jest to metoda ćwiczeń opracowana przez Josefa Pilatesa, w pierwszej połowie XX wieku. Jest to jedna z najbezpieczniejszych form utrzymywania aktywności fizycznej. Jej głównym celem jest uelastycznienie mięśni i ich rozciągnięcie. Dzięki temu, wzmacniany jest układ mięśniowy, poprawiana jest postawa naszego ciała, a kręgosłup zostaje odciążony. W trakcie zajęć, uczestnicy poznają prawidłowe techniki oddechowe, dzięki czemu jesteśmy są w stanie się wyciszyć oraz obniżyć poziom stresu. W kontekście psychologicznym, pilates pomaga w znalezieniu harmonii i równowagi. Polecany jest osobom o niskiej sprawności fizycznej.

markowy outlet pilates

Zumba

Metoda opracowana w latach 90 XX wieku, przez choreografa- Alberto Pereza. Jest to bardzo angażujący trening cardio, który opiera się na elementach tańców latynoamerykańskich i aerobiku. Choreografie są połączeniem salsy, samby, mambo, cha-chy, tanga czy flamenco. Podczas zajęć wykorzystywane są również ćwiczenia siłowe, takie jak przysiady. Można uznać, że jest to trening dla każdego. Jeśli zależy Ci na spaleniu tkanki tłuszczowej, poszukaj zajęć zumby w Twoim miejscu zamieszkania. Prawidłowo prowadzone zajęcia powinny być utrzymane na umiarkowanym poziomie intensywności, co sprzyja naszemu organizmowi. Godzinny trening zumby pozwala na spalenie około 500 kcal.

modny outlet zumba

CrossFit

Czy trening, który początkowo był stworzony dla amerykańskiej policji może być odpowiedni również dla Ciebie? Okazuje się, że tak! Autorem tego programu jest Greg Glassman. Jeśli decydujesz się na trening tego typu, przygotuj się na bardzo intensywny zestaw ćwiczeń. CrossFit łączy w sobie ćwiczenia aerobowe, kalistenikę (czyli zadania z wykorzystaniem masy swojego ciała) oraz podnoszenie ciężarów. Cechą wyróżniającą ten typ treningu jest jego wysoka intensywność. Z racji tego, znacznie skraca się czas jego trwania (od 5 do 30 minut), dlatego będzie on dobrą alternatywą dla zapracowanych osób. CrossFit pomaga wyrzeźbić sylwetkę, gdyż przyśpiesza spalanie tkanki tłuszczowej. Podczas ćwiczeń, angażowane są wszystkie partie ciała, co wynika z różnorodności ćwiczeń (podciągnięcia, pompki, przysiady, skakanie, unoszenie ciężarów) i sprzętów. Zestaw ćwiczeń składa się z tzw. ruchów funkcjonalnych, które są dla nas naturalne. Uważa się, że CrossFit jest treningiem dla każdego (jednak początkowo, możesz odczuwać ogólne zmęczenie mięśni, które z czasem przyzwyczają się do intensywnego wysiłku).

markowy outlet crossfit

Tabata

Metoda opracowana przez Japończyka, dr Izumiego Tabatę, która jest interwałowym treningiem metabolicznym, poprawiającym wydolność tlenową i beztlenową. Trwa jedynie około 4 minut (20 sekund ćwiczymy, 10 sekund odpoczywamy) i podzielona jest na 8 serii. Trening gwarantuje szybkie spalanie tkanki tłuszczowej. Wysoka intensywność ćwiczeń powoduje to, że metabolizm kwasów tłuszczowych (spalanie) trwa nawet do kilku godzin po wysiłku. Jednak, tabata nie jest dla wszystkich. Na trening tego typu mogą sobie pozwolić osoby średnio zaawansowane i zaawansowane, chcące podnieść wydolność i wytrzymałość swojego organizmu.

modny outlet trening

Jak widać, niezależnie od tego czy jesteś osobą początkującą, czy od lat trenujesz różne sporty, możesz znaleźć coś dla siebie. Zalety regularnego treningu fitness są ogromne. Poza ważnym aspektem fizycznym, czyli poprawą wyglądu, kondycji czy wytrzymałości, możesz liczyć również na polepszenie nastroju i nastawienia do życia. A więc, do dzieła!

 

Dodaj komentarz